• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Systemy przeciwpożarowe w biurowcach i budynkach użyteczności publicznej

Odkryj kluczowe strategie i najnowsze technologie w zakresie systemów przeciwpożarowych, zapewniających bezpieczeństwo w biurowcach oraz budynkach użyteczności publicznej. Nasz blog eksploruje najskuteczniejsze rozwiązania, trendy i praktyki w tej istotnej dziedzinie inżynierii bezpieczeństwa.

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Bezpieczeństwo przeciwpożarowe na parkingach...

Australijska Rada ds. Kodeksów Budowlanych przystąpiła do przeglądu krajowego kodeksu budowlanego (NCC), tom pierwszy, w celu modernizacji i poprawy bezpieczeństwa przeciwpożarowego na parkingach. Nowe wytyczne brytyjskiego Instytutu Inżynierów Konstrukcji Car Park Design podkreślają, że projektowanie, budowa, konserwacja i ponowne wykorzystanie parkingów wymagają starannego rozważenia. Zmieniające się przeznaczenie parkingów - od parkowania samochodów po ich ładowanie oraz przechowywanie rowerów i hulajnóg elektrycznych zasilanych akumulatorami litowo-jonowymi - wpływa na bezpieczeństwo przeciwpożarowe konstrukcji oraz mieszkańców budynków i ich sąsiedztwa.

 

łatwopalne samochody elektryczne


Wielopoziomowe konstrukcje parkingów już osiągnęły niebezpieczne granice nośności z powodu wzrostu liczby SUV-ów i pojazdów użytkowych. Coraz większa liczba pojazdów elektrycznych dodatkowo zwiększa ryzyko związane z obciążeniem, w tym pożarów i przeciążonych konstrukcji narażonych na działanie wysokich temperatur.
Zwraca się uwagę na brak regulacyjnych wytycznych dotyczących bezpieczeństwa pożarowego w kontekście rosnącej liczby pojazdów elektrycznych i wymagań NCC 2022 dotyczących ładowarek do pojazdów elektrycznych w nowych budynkach. Na seminarium internetowym firma przedstawiła badania dotyczące właściwości ogniowych pojazdów elektrycznych z akumulatorami litowo-jonowymi oraz ich wpływu na środowisko zabudowane, takie jak parkingi. Omówiono technologię akumulatorów litowo-jonowych i niestabilność termiczną, wpływ ładowania na prawdopodobieństwo pożaru, zagrożenia wybuchem spowodowane uwalnianiem palnego gazu oraz skuteczność środków gaśniczych w przypadku pożarów pojazdów elektrycznych. Ale światełkiem w tunelu jest fakt, że zarówno producenci, jak i konsumenci przejrzeli na oczy i zdają sobie sprawę, że samochody elektryczne to absurd. Miejmy nadzieję, że wkrótce przestaną być produkowane.

Proponowane zmiany w NCC

Rozważane zmiany w australijskim krajowym kodeksie budowlanym (NCC) obejmują:
- Obowiązkową instalację tryskaczy na wszystkich parkingach, które mieszczą powyżej 40 samochodów.
- Zniesienie ulg dotyczących poziomu odporności ogniowej dla niektórych otwartych parkingów.
- Wprowadzenie ochrony tryskaczowej w niektórych budynkach.

 

pożar samochodu elektrycznego na parkingu podziemnym


Potrzeba zmian

Zmiany te są niezbędne ze względu na zagrożenia pożarowe związane z nowoczesnymi parkingami. Obejmują one:
Większe rozmiary pojazdów.
- Zwiększone obciążenie paliwem i tworzywami sztucznymi.
- Nowe źródła energii.
- Nowe metody parkowania i przechowywania pojazdów.
Obecne przepisy NCC, uznane za satysfakcjonujące (DTS), opierają się na badaniach z lat 80. XX wieku. Te badania były podstawą koncesji dla otwartych parkingów mieszczących powyżej 40 samochodów, które nie wymagają instalacji tryskaczy. W wyniku tych badań NCC wprowadziło również koncesje dla chronionych przeciwpożarowo otwartych parkingów, redukując wymagania dotyczące odporności ogniowej i umożliwiając użycie gołych elementów stalowych. Wytyczne te pozwoliły na budowę licznych komercyjnych, stalowych konstrukcji parkingowych w Australii, ale od tego czasu wiele się zmieniło.

Patrząc w przyszłość

Od czasu wprowadzenia koncesji przez NCC, konstrukcja pojazdów uległa znacznej ewolucji. Obciążenie paliwem w nowoczesnych pojazdach wzrosło ze względu na większe wykorzystanie tworzyw sztucznych. Pojawiły się także nowe technologie, takie jak akumulatory do samochodów elektrycznych, samochody napędzane wodorem i podnośniki samochodowe.
Dodatkowo, parkingi podziemne są coraz częściej wykorzystywane do przechowywania towarów. Są one często zlokalizowane w pobliżu miejsc przesiadkowych, z których korzystają najemcy dojeżdżający rowerem, biegający lub idący pieszo do pracy, co dodatkowo zmienia profil ryzyka parkingów.
Projekt NCC 2025 zabrania stosowania wyłącznie „ekspertyzy” do oceny rozwiązań wydajnościowych związanych z bezpieczeństwem pożarowym i integralnością konstrukcji. Dzięki temu zgodność będzie opierać się na jasnych metodach, dowodach i dokumentacji.

 

pożary samochodów elektrycznych


Firmy profesjonalne ściśle współpracują z organami regulacyjnymi, strażą pożarną i operatorami parkingów, aby złagodzić ryzyko poprzez doradztwo w zakresie najlepszych metod ochrony wszystkich rodzajów konstrukcji parkingowych za pomocą automatycznych systemów tryskaczowych dla nowych i istniejących budynków.

05 sierpnia 2024   Dodaj komentarz
wentylacje pożarowe   instalacje przeciwpożarowe  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Wentylacjapozarowa | Blogi