• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Systemy przeciwpożarowe w biurowcach i budynkach użyteczności publicznej

Odkryj kluczowe strategie i najnowsze technologie w zakresie systemów przeciwpożarowych, zapewniających bezpieczeństwo w biurowcach oraz budynkach użyteczności publicznej. Nasz blog eksploruje najskuteczniejsze rozwiązania, trendy i praktyki w tej istotnej dziedzinie inżynierii bezpieczeństwa.

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
26 27 28 29 30 31 01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 01 02 03 04 05 06

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Archiwum

  • Grudzień 2025
  • Listopad 2025
  • Październik 2025
  • Wrzesień 2025
  • Sierpień 2025
  • Lipiec 2025
  • Czerwiec 2025
  • Maj 2025
  • Kwiecień 2025
  • Marzec 2025
  • Luty 2025
  • Styczeń 2025
  • Grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • Październik 2024
  • Wrzesień 2024
  • Sierpień 2024
  • Lipiec 2024
  • Czerwiec 2024
  • Maj 2024
  • Kwiecień 2024
  • Marzec 2024

Archiwum 21 września 2024


Ustawa o bezpieczeństwie a odpowiedzialność...

Hannah Eales i Kathryn Sheridan z kancelarii prawnej Kingsley Napley analizują Ustawę o bezpieczeństwie budynków (Building Safety Act) i jej wpływ na kompetencje związane z bezpieczeństwem przeciwpożarowym.

 

odpowiedzialność za bezpieczeństwo pożarowe

 

1 października 2023 r. sekcja 156 ustawy Building Safety Act 2022 (BSA) wprowadziła istotne zmiany do przepisów Regulatory Reform (Fire Safety) Order 2005, mające na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Działania te wynikają z pilnej potrzeby reformy, którą zidentyfikowano po pożarze Grenfell Tower w 2017 roku. Wprowadzone zmiany mają zwiększyć odpowiedzialność osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo przeciwpożarowe.

Jednym z kluczowych celów tych zmian jest również zaostrzenie kar za naruszenia przepisów bezpieczeństwa przeciwpożarowego, co podkreśla, jak poważnie sądy będą podchodzić do kwestii zgodności z tymi regulacjami. Jedną z najważniejszych modyfikacji wprowadzonych przez BSA jest zmiana podejścia do oceny ryzyka pożarowego. Dotychczas osoba odpowiedzialna musiała jedynie rejestrować istotne ustalenia z oceny ryzyka pożarowego, jednak obecnie konieczne jest rejestrowanie wszystkich ustaleń.

BSA rozszerza również obowiązek przeprowadzania oceny ryzyka pożarowego bez względu na wielkość lub przeznaczenie danego lokalu. Wcześniej obowiązek ten dotyczył tylko obiektów, w których osoba odpowiedzialna zatrudniała pięć lub więcej osób lub w przypadku, gdy lokal podlegał zawiadomieniu o zmianach lub licencjonowaniu. Teraz wszystkie obiekty objęte Rozporządzeniem muszą przeprowadzić ocenę ryzyka pożarowego.

 

ustawa a bezpieczeństwo pożarowe

 

Dodatkowo, ustawa wprowadza nowy Artykuł 9A (jeszcze nie wszedł w życie), który wymaga, aby osoba odpowiedzialna upewniła się, że każda osoba trzecia wyznaczona do przeprowadzenia oceny ryzyka pożaru posiada odpowiednie kompetencje. Kompetentna osoba, zgodnie z Artykułem 9A(2), to taka, która ma odpowiednie przeszkolenie, doświadczenie lub wiedzę. Chociaż ten przepis nie jest jeszcze obowiązujący, jego wprowadzenie ma na celu podniesienie jakości ocen ryzyka pożarowego i zapobieżenie zlecaniu takich ocen osobom bez odpowiednich kwalifikacji.

Rząd zapowiedział, że przepis ten wejdzie w życie dopiero po publikacji wytycznych dotyczących nowych wymogów. Na chwilę obecną, jeśli osoba odpowiedzialna zatrudnia asesora ryzyka pożarowego, powinna odnotować jego imię, nazwisko oraz organizację w dokumentacji oceny, tak aby można było te dane udostępnić, jeśli będzie to konieczne.

Kolejna istotna poprawka wprowadzona przez BSA zwiększa obowiązki związane ze współpracą i koordynacją w obszarze bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Dotyczy to szczególnie budynków wielorodzinnych, gdzie różne osoby mogą mieć różne zakresy odpowiedzialności – na przykład najemcy i właściciele gruntów. W takich przypadkach, zgodnie z poprawkami do Artykułu 22, osoby odpowiedzialne mają obowiązek ustalić, czy inne osoby również dzielą lub mają obowiązki związane z bezpieczeństwem w danym lokalu.

Jeśli istnieje więcej niż jedna osoba odpowiedzialna, muszą one teraz wymieniać między sobą dane kontaktowe oraz informacje o obszarach, za które odpowiadają, a także prowadzić ewidencję tej komunikacji. Obowiązki współpracy obejmują również przekazywanie informacji przy zmianie osoby odpowiedzialnej. Artykuł 22A nakłada obowiązek na odchodzącą osobę odpowiedzialną przekazania istotnych informacji związanych z bezpieczeństwem przeciwpożarowym przychodzącej osobie odpowiedzialnej, co ma na celu zachowanie ciągłości wiedzy na temat danego obiektu.

 

wpływ ustaw na bezpieczeństwo

 

Wprowadzone zmiany wynikają z raportu drugiej fazy dochodzenia w sprawie pożaru Grenfell Tower, który zwrócił uwagę na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Zgodność z przepisami w tym zakresie nie jest opcjonalna, a naruszenia będą surowo karane. Kluczowe jest nie tylko zrozumienie i przestrzeganie tych wymogów, ale także udokumentowanie podjętych działań w celu zachowania zgodności. Takie zapisy mogą okazać się niezbędne w przypadku ewentualnych kontroli lub dochodzeń, potwierdzając przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

21 września 2024   Dodaj komentarz
montaż wentylacji pożarowej   pomiary systemów pożarowych   pomiary wentylacji pożarowej   przeglądy systemu safetyway  
Wentylacjapozarowa | Blogi