• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Systemy przeciwpożarowe w biurowcach i budynkach użyteczności publicznej

Odkryj kluczowe strategie i najnowsze technologie w zakresie systemów przeciwpożarowych, zapewniających bezpieczeństwo w biurowcach oraz budynkach użyteczności publicznej. Nasz blog eksploruje najskuteczniejsze rozwiązania, trendy i praktyki w tej istotnej dziedzinie inżynierii bezpieczeństwa.

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
30 01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 01 02 03

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Archiwum

  • Wrzesień 2025
  • Sierpień 2025
  • Lipiec 2025
  • Czerwiec 2025
  • Maj 2025
  • Kwiecień 2025
  • Marzec 2025
  • Luty 2025
  • Styczeń 2025
  • Grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • Październik 2024
  • Wrzesień 2024
  • Sierpień 2024
  • Lipiec 2024
  • Czerwiec 2024
  • Maj 2024
  • Kwiecień 2024
  • Marzec 2024

Archiwum 14 października 2024


Pożar autobusu w Krakowie - tym razem obyło...

Kolejny incydent pożaru autobusu hybrydowego w Krakowie podkreśla wyzwania związane z gaszeniem pojazdów elektrycznych. Pożar wybuchł w autobusie linii MPK nr 139 na al. 29 Listopada, w pobliżu przystanku Biskupa Prandoty, kierunek Nowy Kleparz. Ogień pojawił się w komorze silnika, a na pokładzie znajdowało się około 50 pasażerów, którzy na szczęście zdążyli opuścić pojazd, zanim ogień się rozprzestrzenił. Nikt nie odniósł obrażeń.

 

pożar autobusu hybrydowego


Rzecznik małopolskiej straży pożarnej, Hubert Ciepły, poinformował, że w momencie przyjazdu jednostek straży pożarnej, autobus był już całkowicie objęty płomieniami. Akcja gaśnicza była utrudniona ze względu na obecność akumulatorów, które znacząco wydłużyły proces gaszenia. Ostatecznie strażakom udało się opanować pożar, ale akcja trwała kilka godzin.
Jest to już drugi pożar autobusu elektrycznego w Krakowie w przeciągu zaledwie dwóch miesięcy. W sierpniu, na ulicy Monte Cassino, doszczętnie spłonął autobus elektryczny przewoźnika Mobilis.
Wyzwania związane z gaszeniem pojazdów elektrycznych wynikają głównie z konstrukcji akumulatorów, które są od siebie izolowane, co prowadzi do wieloetapowego zapłonu, mogącego nastąpić nawet po zakończeniu akcji gaśniczej. Ponadto, proces gaszenia wymaga ogromnych ilości wody, co dodatkowo wydłuża działania ratunkowe. Raport Warsaw Enterprise Institute z 2023 roku wskazuje, że w Polsce dostępne są jedynie dwa specjalistyczne kontenery do gaszenia takich pożarów – jeden w Warszawie, drugi w Krakowie.

Tak w prakryce wygląda "zielona mobilność" lobbowana przez skorumpowanych urzędników. Ciekawe do ilu tragedii musi jeszcze dojść w naszym kraju, by nie pozostał żaden fan motoryzacji elektrycznej. Mamy na uwadze oczywiście coraz częstsze przypadki pożarów samochodów elektrycznych, od których zapalają się inne pojazdy na przestrzeni trwania pożaru, czy nawet budynki. Oraz – przede wszystkim – gdzie są ofiary śmiertelne – ofiary pazerności urzędników.

14 października 2024   Dodaj komentarz
montaż wentylacji pożarowej   pomiary systemów pożarowych   pomiary wentylacji pożarowej   przeglądy systemu safetyway  
Wentylacjapozarowa | Blogi