• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Systemy przeciwpożarowe w biurowcach i budynkach użyteczności publicznej

Odkryj kluczowe strategie i najnowsze technologie w zakresie systemów przeciwpożarowych, zapewniających bezpieczeństwo w biurowcach oraz budynkach użyteczności publicznej. Nasz blog eksploruje najskuteczniejsze rozwiązania, trendy i praktyki w tej istotnej dziedzinie inżynierii bezpieczeństwa.

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
29 30 31 01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 01

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Archiwum

  • Wrzesień 2025
  • Sierpień 2025
  • Lipiec 2025
  • Czerwiec 2025
  • Maj 2025
  • Kwiecień 2025
  • Marzec 2025
  • Luty 2025
  • Styczeń 2025
  • Grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • Październik 2024
  • Wrzesień 2024
  • Sierpień 2024
  • Lipiec 2024
  • Czerwiec 2024
  • Maj 2024
  • Kwiecień 2024
  • Marzec 2024

Archiwum 05 sierpnia 2024


Bezpieczeństwo przeciwpożarowe na parkingach...

Australijska Rada ds. Kodeksów Budowlanych przystąpiła do przeglądu krajowego kodeksu budowlanego (NCC), tom pierwszy, w celu modernizacji i poprawy bezpieczeństwa przeciwpożarowego na parkingach. Nowe wytyczne brytyjskiego Instytutu Inżynierów Konstrukcji Car Park Design podkreślają, że projektowanie, budowa, konserwacja i ponowne wykorzystanie parkingów wymagają starannego rozważenia. Zmieniające się przeznaczenie parkingów - od parkowania samochodów po ich ładowanie oraz przechowywanie rowerów i hulajnóg elektrycznych zasilanych akumulatorami litowo-jonowymi - wpływa na bezpieczeństwo przeciwpożarowe konstrukcji oraz mieszkańców budynków i ich sąsiedztwa.

 

łatwopalne samochody elektryczne


Wielopoziomowe konstrukcje parkingów już osiągnęły niebezpieczne granice nośności z powodu wzrostu liczby SUV-ów i pojazdów użytkowych. Coraz większa liczba pojazdów elektrycznych dodatkowo zwiększa ryzyko związane z obciążeniem, w tym pożarów i przeciążonych konstrukcji narażonych na działanie wysokich temperatur.
Zwraca się uwagę na brak regulacyjnych wytycznych dotyczących bezpieczeństwa pożarowego w kontekście rosnącej liczby pojazdów elektrycznych i wymagań NCC 2022 dotyczących ładowarek do pojazdów elektrycznych w nowych budynkach. Na seminarium internetowym firma przedstawiła badania dotyczące właściwości ogniowych pojazdów elektrycznych z akumulatorami litowo-jonowymi oraz ich wpływu na środowisko zabudowane, takie jak parkingi. Omówiono technologię akumulatorów litowo-jonowych i niestabilność termiczną, wpływ ładowania na prawdopodobieństwo pożaru, zagrożenia wybuchem spowodowane uwalnianiem palnego gazu oraz skuteczność środków gaśniczych w przypadku pożarów pojazdów elektrycznych. Ale światełkiem w tunelu jest fakt, że zarówno producenci, jak i konsumenci przejrzeli na oczy i zdają sobie sprawę, że samochody elektryczne to absurd. Miejmy nadzieję, że wkrótce przestaną być produkowane.

Proponowane zmiany w NCC

Rozważane zmiany w australijskim krajowym kodeksie budowlanym (NCC) obejmują:
- Obowiązkową instalację tryskaczy na wszystkich parkingach, które mieszczą powyżej 40 samochodów.
- Zniesienie ulg dotyczących poziomu odporności ogniowej dla niektórych otwartych parkingów.
- Wprowadzenie ochrony tryskaczowej w niektórych budynkach.

 

pożar samochodu elektrycznego na parkingu podziemnym


Potrzeba zmian

Zmiany te są niezbędne ze względu na zagrożenia pożarowe związane z nowoczesnymi parkingami. Obejmują one:
Większe rozmiary pojazdów.
- Zwiększone obciążenie paliwem i tworzywami sztucznymi.
- Nowe źródła energii.
- Nowe metody parkowania i przechowywania pojazdów.
Obecne przepisy NCC, uznane za satysfakcjonujące (DTS), opierają się na badaniach z lat 80. XX wieku. Te badania były podstawą koncesji dla otwartych parkingów mieszczących powyżej 40 samochodów, które nie wymagają instalacji tryskaczy. W wyniku tych badań NCC wprowadziło również koncesje dla chronionych przeciwpożarowo otwartych parkingów, redukując wymagania dotyczące odporności ogniowej i umożliwiając użycie gołych elementów stalowych. Wytyczne te pozwoliły na budowę licznych komercyjnych, stalowych konstrukcji parkingowych w Australii, ale od tego czasu wiele się zmieniło.

Patrząc w przyszłość

Od czasu wprowadzenia koncesji przez NCC, konstrukcja pojazdów uległa znacznej ewolucji. Obciążenie paliwem w nowoczesnych pojazdach wzrosło ze względu na większe wykorzystanie tworzyw sztucznych. Pojawiły się także nowe technologie, takie jak akumulatory do samochodów elektrycznych, samochody napędzane wodorem i podnośniki samochodowe.
Dodatkowo, parkingi podziemne są coraz częściej wykorzystywane do przechowywania towarów. Są one często zlokalizowane w pobliżu miejsc przesiadkowych, z których korzystają najemcy dojeżdżający rowerem, biegający lub idący pieszo do pracy, co dodatkowo zmienia profil ryzyka parkingów.
Projekt NCC 2025 zabrania stosowania wyłącznie „ekspertyzy” do oceny rozwiązań wydajnościowych związanych z bezpieczeństwem pożarowym i integralnością konstrukcji. Dzięki temu zgodność będzie opierać się na jasnych metodach, dowodach i dokumentacji.

 

pożary samochodów elektrycznych


Firmy profesjonalne ściśle współpracują z organami regulacyjnymi, strażą pożarną i operatorami parkingów, aby złagodzić ryzyko poprzez doradztwo w zakresie najlepszych metod ochrony wszystkich rodzajów konstrukcji parkingowych za pomocą automatycznych systemów tryskaczowych dla nowych i istniejących budynków.

05 sierpnia 2024   Dodaj komentarz
wentylacje pożarowe   instalacje przeciwpożarowe  
Wentylacjapozarowa | Blogi